نکاتی درباره رشد و تغذیه کودک

ممکن است در مورد اینکه چه زمانی کودک می تواند آب بنوشد، چه مقدار آبی باید بنوشد، و هر چیز دیگری در مورد توانایی او در نوشیدن سوال داشته باشید. در اینجا چند پاسخ به سؤالات متداول در مورد توانایی های کودک در نوشیدن وجود دارد!

آیا کودک می تواند آب بنوشد؟

بله – زمانی که آنها به اندازه کافی بزرگ شوند! در حدود 6 ماهگی می توان کودک را با آب آشامیدنی آشنا کرد. قبل از آن، تمام مایعات باید از شیر مادر و یا شیر خشک باشد.

نوزاد/کودکان چقدر آب بنوشند؟

مقدار آبی که کودک و کودک می نوشند به محیط و سطح فعالیت آنها بستگی دارد، بنابراین برای هر نوزادی متفاوت خواهد بود. یک تخمین تقریبی این است:

  • در حدود 6 ماهگی تا یک سالگی، کودک هر بار حدود 60 تا 90 گرم آب می‌نوشد، معمولاً بین شیردهی. کودک ممکن است 100-220 گرم آب در روز بنوشد. این باید علاوه بر شیر مادر و یا شیر خشک باشد. شیر مادر و یا شیر خشک همچنان نوشیدنی اصلی در این سن خواهد بود.
  • در حدود 1 تا 3 سالگی، کودک روزانه 4 فنجان نوشیدنی از جمله آب یا شیر می‌نوشد. همچنین این سنی است که کودک می تواند آب آشامیدنی به عنوان نوشیدنی اصلی آن تبدیل شود.
  • مایعات
  • کودکان 4 تا 8 ساله هر روز 5 فنجان نوشیدنی سالم می نوشند.
  • در سن 9 سالگی و بالاتر، کودکان هر روز 7 تا 8 فنجان نوشیدنی سالم می نوشند.

چه زمانی کودک باید نوشیدنی را از شیشه قطع کند؟

شما می توانید مدت کوتاهی پس از اولین تولد کودک، نوشیدنی کودک را از شیشه شیر حذف کنید. در حدود 6 تا 9 ماهگی، کودکان را تشویق کنید که از یک فنجان بنوشند، بنابراین آنها از حدود 12 ماهگی به نوشیدن فنجان روی آورده اند. احتمالاً در حالی که به نوشیدن عادت می‌کنند می‌ریزند، بنابراین مطمئن شوید که فنجان‌ها سبک هستند و نمی‌شکنند!

آیا خوردن شیر برای نوزاد بی خطر است؟

توصیه می شود که نوزاد تا 12 ماهگی صبر کند تا شیر گاو (یا هر جایگزین شیر دیگر) بخورد.

چرا این موضوع وجود دارد؟

دو دلیل وجود دارد:

نوزاد نمی تواند شیر گاو را به طور کامل هضم کند و اینکه شیر خشک و شیر مادر حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز کودک در سال اول هستند.

آیا کودک باید از نوشیدنی های شیرین مانند آب میوه پرهیز کند؟

آکادمی پزشکی اطفال آمریکا(AAP) توصیه می کند کودکان تا سن 2 سالگی یا بیشتر از نوشیدنی های شیرین شده با شکر خودداری کنند. این برای افزایش وزن سالم و جلوگیری از پوسیدگی است. اما نگران نباشید، راه هایی وجود دارد که نوشیدن آب را سرگرم کننده تر می کند! سعی کنید مقداری میوه یا سبزیجات مانند خیار یا توت فرنگی به آب اضافه کنید تا کمی رنگ و طعم به آن اضافه شود. همچنین می‌توانید میوه‌ها و سبزیجاتی مانند گوجه‌فرنگی، هندوانه، توت‌ها و طالبی را به کودکان بدهید که حاوی مقدار زیادی آب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید