فواید بازی در طبیعت

در اینجا به برخی از فواید بازی در طبیعت اشاره می کنیم.

فضاهای باز و تغییر محیط می تواند راه بسیار خوبی برای لذت بردن کودکان از زمان بازی بدون ساختار باشد . چه بازی در شن و چه دویدن در اطراف پارک، طبیعت به بچه ها کمک می کند تا از تخیل و خلاقیت خود در حین بازی استفاده کنند.

در یک محیط جدید، چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. کاوش همچنین می تواند راهی عالی برای داشتن تعاملات اجتماعی جدید باشد که به ایجاد مهارت های اجتماعی-عاطفی کمک می کند. بچه‌ها می‌توانند با هم یک حیوان یا حشره را با بچه‌های دیگر مشاهده کنند. وقتی کاوش با همسالان انجام می شود، فرصت هایی برای تجربیات و دوستی های جدید ایجاد می کند.

 

طبیعت استفاده از مهارت های عملکرد اجرایی را ترویج می کند.

مهارت‌های عملکرد اجرایی مهارت‌هایی هستند که ما در هر سنی از آنها استفاده می‌کنیم و به ما کمک می‌کنند سازماندهی شده و مستقل بمانیم. با بازی بدون ساختار در طبیعت، کودکان از خلاقیت برای حل مسائل و حافظه فعال برای ساختن داستان استفاده می کنند. آنها مهارت های تفکر انعطاف پذیر خود را با آزمایش مرزها و یادگیری نحوه ایمن ماندن در حین کاوش، خلق و سرگرمی به کار می گیرند. آنها فقط با بازی مهارت های زندگی خود را تقویت می کنند و به چالش می کشند!

 

کودکان می توانند تجربیات حسی جدیدی در طبیعت داشته باشند.

صدای جیر جیر پرندگان، بوی علف های تازه بریده شده، احساس آفتاب گرم – همه چیز جدید است و به کودک شما کمک می کند تا یاد بگیرد! کودکان می توانند مناظر، صداها و بوهای جدید بسیاری را حس کنند. همانطور که کودکان مستقل تر حرکت می کنند، در طبیعت نیز فرصت هایی برای استفاده از حواس حس عمقی و دهلیزی خود خواهند داشت.

تجربیات حسی جدید حتی می تواند به رشد مهارت های زبانی کمک کند ، زیرا بچه ها می توانند یاد بگیرند که چگونه آنچه را که می بینند، بو می کنند، می شنوند و احساس می کنند را بگویند.

 

بازی در خارج از منزل باعث تقویت تمرینات بدنی و رشد مهارت های حرکتی می شود.

از دویدن گرفته تا دوچرخه‌سواری و برداشتن شن و ماسه، بسیاری از بازی‌های خارج از منزل شامل حرکات حرکتی ظریف و درشت است . مطالعات نشان می دهد که کودکان انرژی بیشتری را در فضای باز مصرف می کنند، زیرا آنها در حال حرکت و کاوش هستند .

بیرون بودن می تواند احساس اضطراب را در کودکان کاهش دهد.

مطالعات نشان داده اند که زمان بیرون از خانه به کودکان کمک می کند تا احساس آرامش کنند. از آنجایی که کودکان بر محیط بیرونی خود متمرکز هستند، تمرکز کمتری بر احساسات درونی نگرانی یا ترس دارند. یادگیری و کاوش باعث افزایش اعتماد به نفس می شود که می تواند در دراز مدت به کاهش احساس اضطراب کمک کند.

پس حالا که می دانیم طبیعت برای کودکان چقدر عالی است، بیایید بیرون برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید