مشکلات عاطفی در محل کار!

بار عاطفی در محل کار

در حین حضور در حرفه یا محل کار، ممکن است همه ما در مقطعی احساس عصبانیت، اضطراب، حتی ناامیدی کرده باشیم. ممکن است در حالی که سعی می‌کردیم روی کارمان تمرکز کنیم، احساسات منفی متعددی داشتیم که دیوانه‌وار درهای ذهنمان را می‌کوبیدند. این همان چیزی است که به آن بار احساسی می گویند. بار عاطفی، همانطور که توسط دیکشنری کالینز تعریف شده است، احساساتی است که فرد نسبت به خود دارد، تحت تأثیر تجربیات و موقعیت های گذشته خود. به‌طور دقیق‌تر، بارهای عاطفی را می‌توان آن دسته از آسیب‌های حل‌نشده، مسائل عاطفی، دردها و عوامل استرس‌زا نامید که ممکن است فرد در مقطعی از زندگی خود تجربه کرده باشد و فضای بیشتری را در ذهن خود اشغال کرده باشد.

این‌ها همیشه در تعریف نگرش‌ها و رفتارهای فرد در موقعیت‌های مختلف، ویران کننده هستند. بار عاطفی در زندگی فرد، اگر وارد محل کار شود، مشکلات زیادی را برای عملکرد فرد در شرکت یا موسسه ایجاد می کند. می تواند بر کارایی شما در همکاری و مدیریت کار در محل کارتان به طور مستقیم یا غیرمستقیم تأثیر منفی بگذارد.

علل بار عاطفی

این کشمکش‌های حل‌نشده‌ای که فرد ممکن است پشت میز کار با خودش حمل کند، ممکن است لزوماً تنها در آن فضاها متولد نشود. بسیاری از بارهایی که یک فرد به زندگی عمومی خود حمل می کند، در دیوارهای پیچیده دوران کودکی و نوجوانی آنها ساخته می شود. این مراحل از زندگی یک فرد تمایل دارد از نظر شخصیت و رشد شخصیت تعیین کننده باقی بماند.

این مراحل تقریباً طرحی را نشان می دهد که فرد در طول زندگی خود چگونه خواهد بود. آسیب های حل نشده دوران کودکی، مسائل دلبستگی با والدین، مشکلات همسالان و غیره، همه هویت فرد را شکل می دهند و از این رو می توانند به راحتی به بخش اصلی توشه عاطفی فرد تبدیل شوند. محل کار نیز می تواند این آسیب ها و درگیری ها را ایجاد کند. مواجهه با همکاران ، دلسرد کردن مقامات یا روسا، و مواجهه با موارد تبعیض در فضاهای اداری به دلیل جنسیت، طبقه، تمایلات جنسی و غیره، می‌تواند تاثیری عظیم در زندگی فرد بگذارد. از این رو، اینها، در بسیاری از شرایط، تمایل دارند که یک نقش محوری در بار عاطفی فرد بازی کنند

پیامدهای بار عاطفی در محل کار

حمل بار عاطفی خود به محل کار می تواند منجر به بروز حملات خشم و ناامیدی در حین کار شود. این نزاع ها و حملات بر توانایی فرد برای تعامل و همکاری با هم تیمی ها یا مقامات یا حتی زیردستان تأثیر منفی می گذارد. انزجاری که ممکن است فرد علیه هر فرد دیگری ایجاد کند، اگر به خوبی با آن رفتار نشود، ممکن است به بخش مهمی از بار عاطفی او تبدیل شود.

این می تواند بعداً باعث شود افراد مقدار زیادی از انرژی خود را بسوزانند که بر عملکرد کاری آنها تأثیر منفی می گذارد. افرادی که دارای بار عاطفی هستند نیز ممکن است تمایل زیادی به ایجاد شک و تردید نسبت به خود داشته باشند. تجربیات گذشته آنها ممکن است آنها را برانگیزد تا در مورد استعدادها، ارزش ها و توانایی های خود کم فکر کنند و از این رو آنها تمایل دارند باور کنند که به اندازه همکارانشان با استعداد نیستند. این منجر به کمبود شدید عزت نفس و خودپنداره آنها می شود. کاهشی که می تواند در این جنبه ها از یک کارمند رخ دهد هرگز به نفع نمودار رشد شغلی مورد نظر فرد عمل نمی کند و این همیشه آنها را از ریسک های حرفه ای و شخصی باز می دارد.

برخی تجربیات در زندگی یک فرد نیز ممکن است او را در موقعیتی قرار دهد که در مورد اعتماد به افراد احساس گناه کند. این امر آنها را به شک و بی اعتمادی نسبت به هر رابطه شخصی و حرفه ای که ممکن است شروع کنند تحریک می کند. این به شدت بر زندگی حرفه ای افراد تأثیر می گذارد. آنها ممکن است به نیت و اخلاق افرادی که سعی در برقراری رابطه با آنها دارند شک کنند. بنابراین، این امر به کاشت بذرهای بی اعتمادی در قالب یک چرخه معیوب ادامه می دهد.

چگونه می توان از آن مراقبت کرد؟

مهم ترین کاری که یک فرد باید انجام دهد در حالی که سعی می کند با بار عاطفی خود کنار بیاید، درک احساسات خود است. آنها باید احساسات و عواطف خود را بپذیرند و به خود اطمینان دهند که هیچ چیز اشتباه یا شرم آوری در احساس آنها وجود ندارد، بلکه به دلیل شرایطی که از آن سرچشمه می گیرند بسیار معتبر هستند. اگر آنها متوجه خستگی، حملات خشم، ناامیدی، اضطراب و غیره شدند، به جای اینکه احساسات را مرور کنند، باید به اندازه کافی با این احساسات بمانند و درک کنند که به دلیل شرایطی که فرد زمانی در آن گرفتار شده است، به وجود می آیند و بنابراین مهم باقی می مانند.

سپس این افراد باید با یافتن یک محیط کاری مثبت یا در صورت لزوم ایجاد آن، تلاش کنند و اهداف و ارزش های مثبتی را که دوست دارند در آینده نزدیک خود کار کنند و کسب کنند، شناسایی کنند. این افراد باید تلاش کنند تا حداقل یک فرد واقعی را پیدا کنند که بتواند به سیستم حمایتی آنها تبدیل شود زیرا با عواقب آسیب عاطفی خود کنار می آیند. در حالی که بی اعتمادی یکی از عواقب دقیق آن است، توصیه به فرد برای یافتن کسی که قابل اعتماد باشد می تواند کمک کننده باشد.

با این حال، توصیه در اینجا این است که آنها نباید ایده ایجاد روابط شخصی با همکاران خود را کاملاً نادیده بگیرند. اگر نمی توانند آن را پیدا کنند، باید در مورد مشکلات محل کار خود برای حمایت با خانواده و دوستان خود صحبت کنند. هر چقدر هم که ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، تغییر پارادایم تفکر می تواند در واقع به فرد کمک کند تا با بار عاطفی خود کنار بیاید، به او کمک می کند تا بدون فسرکوب کردن عاطفی یا ذهنی فرد، با آنها کنار بیاید.

نتیجه

هر کس سهم منصفانه ای از بار عاطفی خود را دارد که ممکن است ناشی از تجربیات فراوانی باشد که ممکن است در زندگی خود با آن مواجه شوند و این می تواند تحقیرکننده، دلسرد کننده، ترسناک، اضطراب آور و غیره باشد. به همین ترتیب، زیرا به عنوان انسان، گره گشایی از این احساسات پیچیده برای ما دشوار است. اما هنگامی که احساس می کنیم که این امر فراتر از محدودیت ها است و نیاز به یک ترمیم فوری دارد، باید با دقت تأثیر آن را بر زندگی خود حذف یا کاهش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید