چگونه بر کشمکش خود غلبه کنیم؟

چگونه بر کشمکش درونی خود غلبه کنیم؟

همانطور که انسان ها تقریباً همه باید افکار منفی یا صداهای درونی را در درون خود تجربه کرده باشند. گاهی اوقات این افکار منفی آنقدر قوی می شوند که بر عملکرد و رفتار روزمره زندگی فرد تأثیر می گذارند. می توان افکار یا صداهای مثبت و منفی را همزمان شنید. انگار افکارشان با هم دعوا می کنند. چنین مبارزه درونی، شیطان درونی نامیده می شود.

دیو درونی همچنین به افکار یا صداهای تکرار شونده ای اشاره دارد که ماهیت منفی دارند و دائماً نقص های فرد را یادآوری می کنند. اساساً این صداها سعی می کنند که فرد نسبت به دیگران احساس حقارت کند. آنچه بین هر دو معنا مشترک است این است که چنین افکاری ماهیت منفی دارند و بر زندگی فرد تأثیر می گذارند.

وقتی یک شیطان درونی در قدرت است، شخص چه احساسی می تواند داشته باشد؟

هنگامی که چنین شیطان درونی در شخصیت قدرتمند می شود، شخص می تواند احساس شک به خود، انتقاد از خود، حقارت، ناامیدی از خود، بی ارزشی یا درماندگی کند. یک فرد می تواند احساس کند که آرامش ذهنی / صبر / امید خود را به آینده از دست می دهد. آنها می توانند به یکباره آینده ناگوار خود را تصور کنند. این شیطان درونی را می توان در طبیعت به صورت خشم، نفرت، منیت بالا، حسادت یا ترحم به خود بیان کرد.

چگونه شیطان درونی به وجود می آید و قدرت می یابد؟

یک شیطان درونی از خاطرات عاطفی ذخیره شده ضمیر ناخودآگاه متولد می شود. با گذشت زمان، چنین خاطرات عاطفی به دلیل تکرار همان احساسات در ضمیر ناخودآگاه قدرت می گیرند. و با شدت منفی تقویت می شود.

به طور خلاصه، برخی از خاطرات عاطفی (مانند ضربه روحی، شوک عاطفی، سوء استفاده، غفلت، ناآگاهی، و خجالت) پردازش نشده هستند و ماهیت منفی بالایی دارند. چنین خاطرات عاطفی روی یک فرد تأثیر می گذارد زیرا به درستی تنظیم نشده است.

چگونه می توان شیطان درون را کنترل کرد؟

انسان ها هر روز در آینه به خود نگاه می کنند و به ظاهر بیرونی، نظافت و لباس خود فکر می کنند. چیزی که از دست می دهند این است که به طور منظم به درون خود نگاه کنند. به دلیل جهل و غفلت، شیطان درونی آنها به قدرت می رسد. چنین شیاطین درونی را می توان از طریق اعمال خاصی کنترل کرد.

دو راه برای غلبه بر چنین شیطان درونی

  • درون نگری به عنوان یک ابزار

هر روز 5 تا 7 دقیقه را برای خود اختصاص دهید و فقط برای مدتی ساکت بنشینید. درون نگری به شما کمک می کند تا احساسات و افکار خود را هدایت کنید. این به شما کمک می کند تا به تجربیاتی نگاه کنید که سعی می کنید از آنها اجتناب کنید و به محض اینکه چنین تجربیاتی را تأیید کردید، چنین احساسات پردازش نشده پردازش می شوند. هر روز باید روی منفی بودن آنها کار کرد

درون نگری در مورد پاک کردن ادراک شما از ذهنیت بیش از حد است. این به افراد کمک می کند تا ابتدا خود را به عنوان انسان و سپس به عنوان یک فرد درک کنند. این ادراک انسانی به شما اجازه می دهد تا رنج، لذت و اشتباهات زندگی را بپذیرید. هرچه بهتر خودشان را بشناسند، مبارزه با شیطان درونی شان آسان تر خواهد شد.

  • نوشتن:

درست به نظر می رسد آشناست، اما آیا مردم روانشناسی پشت آن را می دانند؟ و به مردم کمک می کند تا زمانی که دنیایشان در هرج و مرج است نظم ایجاد کنند. این کار صدای ذهن شما را کاهش می دهد و به شما کمک می کند به درون خود گوش دهید.

برای آوردن حافظه عاطفی ضمیر ناخودآگاه به آگاهی می تواند کمک کند. کاری که فرد می تواند انجام دهد این است که هر فکری را بنویسد و تصویر روشنی از ذهن خود خواهد داشت. هنگامی که به دانش رسید، تنظیم آن برای شما آسان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید