اهمیت موسیقی در رشد فرزندان

اهمیت موسیقی در رشد فرزندان

گوش دادن به موسیقی از هر لحاظ به کودک شما کمک می کند تا رشد کند. یک محیط موسیقی جذاب و حسی می تواند تا حد زیادی به رشد شناختی و حسی کودک کمک کند. مقاله کامل ما را بخوانید تا درباره نقش موسیقی در رشد کودک خود بدانید.

کودک شما به موسیقی نیاز دارد

گوش دادن به موسیقی به رشد کودک شما کمک می کند

نوزادان فقط عاشق آهنگ ، ریتم و موسیقی هستند و مانند کودکان و بزرگسالان از فضای موسیقی بسیار بهره مند می شوند. با این حال ، دانشمندان دریافته اند که تأثیری که موسیقی بر ذهن جوان نوزادان می گذارد بسیار مهمتر از تصور فرد است. مطالعات اخیر نشان داده است که موسیقی بر رشد جسمی ، عاطفی و فکری نوزادان و کودکان تأثیر می گذارد و رشد شناختی و حسی را تقویت می کند.

تأثیر شگفت انگیز موسیقی بر ذهن حتی قبل از تولد شروع می شود. مطالعات اخیر نشان داده است که کودکان در معرض موسیقی کلاسیک در رحم پس از تولد تغییر مثبتی در رشد جسمی و روحی از خود نشان می دهند. در یک آزمایش اخیر ، جنین ها در هفته های آخر بارداری در معرض 70 ساعت موسیقی کلاسیک قرار گرفتند. در شش ماهگی ، این نوزادان از نظر مهارت های حرکتی و رشد زبانی و فکری از نوزادانی که هیچ محرک موسیقی دریافت نمی کردند ، پیشرفته تر بودند. نوزادان با 100 میلیارد سلول عصبی متصل به هم در بدن خود متولد می شوند – تجارب مختلف شناختی و ذهنی به ایجاد و تقویت اتصالات بین سلولی در مغز کمک می کند.

موسیقی موثر در رشد

تأثیر مثبت موسیقی بر روی نوزادان و کودکان به طرز شگفت انگیزی متنوع است و رشد نوزادان را در هر دو زمینه ذهنی و جسمی تشویق می کند. پخش موسیقی برای کودک شما می تواند مسیرهای عصبی مسئول بسیاری از مهارت ها ، تقویت مهارت های عمومی مانند خلاقیت یا مهارت های خاص تر مانند هوش مکانی را فعال کند:

خلاقیت – مطالعه ای که در مجارستان انجام شد نشان داد که کودکان 3-4 ساله ای که به آنها موسیقی داده می شد و دروس را می گذرانند ، نمرات بالاتری در خلاقیت نسبت به کودکان هم سن خود که هیچ آموزش موسیقی ندیده اند ، کسب کرده اند.

حافظه – نوزادان سه ماهه می توانند از موسیقی برای کمک به آنها در یادآوری چیزهایی که یاد گرفته اند استفاده کنند. دانشمندان اکنون معتقدند که موسیقی به فرایند یادگیری اهمیت می بخشد و به خاطر سپردن آن کمک می کند.

هوش مکانی – هوش فضایی توانایی درک روابط مختلف در فضا و درک دنیای بصری است. مطالعه ای در مورد کودکان مهد کودک در کالیفرنیا نشان داد که در کودکانی که به آنها آموزش پیانو داده شده است ، در مقایسه با کودکانی که به طور همزمان به آنها آموزش کامپیوتر داده می شود ، 34٪ موفقیت بیشتری در تکمیل تکالیف دارند.

ریاضیات – یک مطالعه نشان داد که دانش آموزان کلاس اولی که به آنها آموزش فشرده موسیقی داده شده بود ، پیشرفت قابل ملاحظه ای در ریاضیات نسبت به همکلاسی هایی که آموزش موسیقی استاندارد داشته اند ، نشان می دهد. دانشمندان بر این باورند که ارتباط بین موسیقی و ریاضیات تا حدی به این واقعیت مربوط می شود که موسیقی به کودکان در درک مفاهیم ریاضی کمک می کند

زبان – بین موسیقی و رشد زبانی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. هر دو مهارت نیاز به توانایی تمایز بین تفاوت های ظریف شنوایی و صداهای مشابه مانند “B” و “P” دارند. گوش دادن به موسیقی کمک زیادی به رشد این مهارت در نوزادان می کند و توانایی رمزگشایی داده های شنوایی و تیز شدن شنوایی کودک شما را ایجاد می کند حافظه – توانایی هایی که برای درک زبان اساسی هستند.

هوش هیجانی – موسیقی می تواند احساسات شدیدی ایجاد کند. با گوش دادن به موسیقی بیانی کلاسیک ، نوزادان توانایی خود را در تشخیص خلق و خو و احساسات در دیگران افزایش می دهند ، در حالی که از طریق تفاوت های ظریف احساسات ناشی از موسیقی ، آگاهی از روندهای داخلی خود دارند.

هر گونه مشاوره و اطلاعات ارائه شده در این وب سایت فقط به عنوان پیشنهاد ارائه می شود و نباید به عنوان یک تشخیص پزشکی یا نظر پزشکی در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید