چگونه در هنگام افسردگی بهره وری خود را افزایش دهیم؟

چگونه در هنگام افسردگی بهره وری خود را افزایش دهیم؟

همه ما در مقاطعی از زندگی خود غم و ناامیدی را تجربه می کنیم. اما هرگز نمی توان افسردگی را با این احساسات یکی دانست. افسردگی، به عنوان یک وضعیت سلامت روان، غم و ناامیدی شدیدی است که فرد نه تنها برای چند روز آن را تجربه می کند. حتی با سلامت جسمی و فعالیت های روزانه فرد تداخل می کند و باعث ایجاد درد، عدم تمرکز، کمبود انرژی، کاهش بی رویه وزن، کاهش اشتها، بی خوابی و غیره می شود.

ترکیبی از درمان و دارو می تواند به افرادی که از افسردگی رنج می برند کمک کند تا علائم خود را مدیریت کنند. از آنجایی که افسردگی به طرز وحشتناکی بر انرژی، انگیزه و سطح تمرکز فرد در زندگی روزمره تأثیر می گذارد، زندگی با این بیماری برای این افراد به طور فزاینده ای دشوار می شود. در انجام کارهای روزانه و درسی و غیر درسی آنها اختلال ایجاد می کند و بیشتر آنها را بی ثمر می کند.

استراتژی ها

بنابراین، افراد می توانند شخصاً استراتژی هایی را طراحی کنند یا سعی کنند راهبردهایی را دنبال کنند که قابل اعتماد و متناسب با نیازهای آنها باشد. از آنجایی که افسردگی یک وضعیت روانی رایج در دنیای امروز است، اجازه دهید سعی کنیم راهبردها یا تاکتیک هایی را شناسایی کنیم که می توان به طور فعال برای بهبود انگیزه و بهره وری از آنها استفاده کرد.

  • شفافیت را در کاری که باید انجام شود بیاورید

یکی از اولین کارهایی که می‌توان آگاهانه برای حفظ بهره‌وری انجام داد، شفاف‌سازی وظایفی است که باید در طول روز انجام شوند. نوشتن آنها، تهیه فهرستی از کارهای فیزیکی یا حتی تلاش برای ترتیب دادن کارها برای تکمیل ذهنی و مرتب کردن آنها بر اساس اولویت آنها به فرد کمک می کند تا چندین چیز را که باید تکمیل کند را درک کند و به شلوغ کردن ذهن خود کمک کند. این همچنین می تواند به آنها در به دست آوردن تمرکز در انجام وظایف کمک کند.

  • تقسیم وظایف

اختلالات افسردگی به شدت سطح تمرکز فرد را مختل می کند. مواقعی وجود دارد که آنها نمی توانند برای مدت زمان زیادی با تمرکز کامل روی چیزی کار کنند. در چنین سناریوهایی، تقسیم وظایف بزرگتر به موارد کوچکتر به آنها کمک زیادی می کند تا تمرکز خود را حفظ کنند.

  • تکنیک POMODORO

این یکی از استراتژی هایی است که به فردی که افسردگی تشخیص داده می شود کمک می کند تا به طور فعال تمرکز خود را حفظ کند. این تکنیک شامل حدود 25 دقیقه وقت گذاشتن برای تکمیل یکی از کارها و سپس استراحت به مدت 5 دقیقه است. از این روش می توان برای تکمیل تمام وظایف تفکیک شده استفاده کرد. این تکنیک زمانی موثرتر می‌شود که پس از اتمام هر کار با درمان‌های کوچک یا تقویت‌کننده همراه شود.

  • کمک بخواهید

درخواست کمک برای هر فرد مبتلا به افسردگی یک گام مهم است. این افراد باید اطمینان حاصل کنند که به خصوص زمانی که انجام کارهای پیچیده به تنهایی برایشان مشکل است، درخواست کمک می کنند. این به آنها کمک می کند تا ناراحتی خود را در کار به تنهایی کاهش داده و به آنها کمک کند تا با وظایفی که به آنها محول شده است کنار بیایند. با آنها در مورد وظایفی که قرار است تکمیل شوند صحبت کنید. گفت‌وگو با آنها نه‌تنها باعث می‌شود که آنها پیشنهاداتی را برای تکمیل کارهای ناراحت‌کننده ارائه دهند، بلکه نوعی شفافیت را در مورد آنچه که باید برای مقابله با مشکل انجام شود، در درون فردی که در حال مبارزه است، به ارمغان می‌آورد.

  • در فعالیت ها شرکت کنید

حتی اگر افسردگی می تواند انگیزه شما را از بین ببرد، باید سعی کنید خود را در فعالیت هایی مشغول کنید که به شما کمک کند حداقل برای مدت کوتاهی فعال بمانید. ورزش، پیاده روی، یوگا، رفتن به کلاس های زومبا و غیره نه تنها به شما کمک می کند حداقل برای مدت زمان کوتاه تری فعال بمانید، بلکه این روال به شما کمک می کند تا سلامت جسمانی خود را نیز بهبود ببخشید. این فعالیت ها همچنین می تواند به کاهش علائم اختلالات افسردگی کمک کند و کمک کند تمرکز خود را و بهره وری خود را بهبود ببخشید

  • خواب کافی کلید اصلی است

اگرچه ممکن است طعنه آمیز به نظر برسد، اما افراد مبتلا به افسردگی باید سعی کنند برنامه های روزانه خود را آگاهانه به گونه ای تنظیم کنند که فعالیت های روزانه و رژیم غذایی روزانه آنها از در دسترس بودن مقدار کافی خواب حمایت کند. ساعات خواب کافی به طور مستقیم بر خلق و خو، شادی و وضعیت سلامت روانی و جسمی افراد تأثیر می گذارد. همچنین به آنها کمک می کند تا تمرکز خود را بر روی وظایفی که انجام می دهند حفظ کنند و به آنها کمک می کند تا آنها را به نحو احسن انجام دهند.

  • از تمرینات تمرکز استفاده کنید

تمرینات تنفسی و پیاده روی کوتاه در اطراف محل کار چند نمونه از تمرینات تمرکز هستند. این شامل شروع از انگشتان پا و گسترش به مچ پا، زانو، شکم و در نهایت بالای سر می شود. شما می توانید علائم افسردگی در محل کار را با تمرین تکنیک های تمرکزکنترل کنید، که همچنین می تواند به شما احساس آرامش بیشتری بدهد.

نتیجه

هیچ تکنیک بهینه ای برای مقابله با مشکل پیچیده سلامت روان افسردگی وجود ندارد. از آنجایی که همه افراد منحصر به فرد هستند، آنچه ممکن است برای شما مناسب باشد ممکن است برای شخص دیگری مناسب نباشد. حتی در حالی که برخی از این تکنیک‌ها می‌توانند به شما در انجام وظایف روزانه کمک کنند، باید با یک متخصص معتبر برای ایجاد یک برنامه درمان افسردگی که متناسب با شرایط فرد است، مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید