تعارض والدین و تأثیرات آن

تعارض والدین و تأثیرات آن بر فرزندان فرزندان در چه سنی تحت تأثیر

فرزندان در چه سنی تحت تأثیر تعارض والدین قرار می گیرند؟
کودکان از شش ماهگی شروع به نشان دادن پریشانی به دلیل درگیری والدین می کنند.

آنها می توانند به استرس، اضطراب، خشم و اندوه واکنش نشان دهند. کودکانی که شاهد درگیری والدین هستند، در معرض خطر بیشتری برای تجربه مشکلات سلامتی مختلف، اختلال در خواب، و مشکل در تمرکز و موفقیت در مدرسه هستند.

راه حل چیست؟
این در مورد چگونگی حل یا مدیریت تعارض است.
هیچ رابطه ای بدون تعارض و اختلاف نیست.

همه بچه ها در یک مقطع زمانی شاهد مشاجره والدین خود خواهند بود.

اجتناب از تضاد در اینجا راه حل نیست. پاسخ این است که بدانید چگونه درگیری را همانطور که کودک شاهد است مدیریت کنید.

به عنوان مثال، هنگامی که والدین به صورت آرام و مثبت با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، به خصوص در هنگام مشاجره یا زمانی که مشکلات را با هم حل می کنند، از طریق تعاملات بعدی خود به فرزندان نشان می دهند که تعارض حل شده است، در این صورت فرزندان تحت تأثیر منفی قرار نمی گیرند. در واقع، ممکن است به آنها کمک کند تا مهارت های حل تعارض را یاد بگیرند. این مهارت‌ها می‌توانند هنگام رشد و مدیریت روابط مفید باشند.

انواع درگیری‌های والدین که برای بچه‌ها مضر هستند، مواردی هستند که خیلی مکرر یا زمانی که مشاجره‌ها تند و خصمانه هستند، از جمله توهین کلامی و داد و فریاد اتفاق می‌افتند.

یکی دیگر از موارد زمانی است که والدین از نظر فیزیکی پرخاشگر می شوند باید از مشاجره کنار پرهیز کنند یا با یکدیگر رفتاری خاموش انجام دهند.

این بحث ها سلامت خانواده را تهدید می کند بخصوص زمانی که در حضور فرزند است.اینکه والدین متاهل باشند یا با هم زندگی کنند، تفاوتی نمی کند اگر آنها در تعارض باشند و فرزند شاهد آن باشد.

چگونه می توانیم به بچه ها کمک کنیم؟
فرض کنید فرزند شما شاهد درگیری در خانه بوده است که می دانید برای سلامت روان او مضر است. در این صورت، ضروری است که با یک روانشناس حرفه ای صحبت کنید تا از آنها کمک لازم را دریافت کنید و خطر آسیب بیشتر به سلامت عاطفی آنها را نیز کاهش دهید.

یک بزرگسال که به خوبی تطبیق یافته است، معمولاً دوران کودکی سالمی از نظر عاطفی دارد.

در این دنیا کارهای زیادی می توانید برای محافظت از فرزندتان در برابر ضربه یا استرس انجام دهید، اما کاری که قطعاً می توانید انجام دهید این است که سعی کنید کمترین مشکل او باشید.

یادگیری مهارت های جدید در بزرگسالی ممکن است چالش برانگیز باشد، اما اگر بتوانید حل تعارض سالم را بیاموزید، به طور خودکار این مهارت ها را به فرزندان خود منتقل خواهید کرد.

برای اطلاعات بیشتر، لطفاً با شماره ۰۲۱۹۱۶۹۱۰۸۴ با مشاوران هدوی تماس بگیرید.

هدوی، همیار_رشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید